Nábytek pro novou centrálu NATO: jaké jsou šance českých firem?

Už jsem tu psal, že Severoatlantická aliance vyhlásí velký tendr na dodávky nábytku pro svoji novou centrálu v Bruselu. Vlastní tendr bude sice odstartován až za pár měsíců, nyní už ale běží “výzva k projevení zájmu” (RFI). Skončí 24. května. Vlastní dodávky objednaného zboží jsou plánovány na srpen 2015 – březen 2016. NATO uzavře s vítězem (nebo s vítězi) dlouhodobou rámcovou smlouvu. Aliance plánuje nakupovat kancelářský nábytek (stoly, židle, skříně), nábytek do jednacích místností (stoly, židle etc…), nábytek do jídelem a restaurací, křesla a pohovky, nábytek do knihoven, “technický” nábytek do místností pro workshopy… Nová centrála bude mít více než 250.000 metrech čtverečních, v kancelářích bude pracovat více než 4000 zaměstnanců ze všech členských států NATO.

Pár zásadních bodů:

* Jde zatím jen o “request for information”, (žádost o informace), jehož cílem je zmapovat terén před vyhlášením samotného tendru (tendrů)… NATO chce získat přehled o technických a finančních možnostech dodavatelů. Zájemci vyhodnocení jako “schopní” budou umístěni na seznam a v případě vyhlášení tendru budou vyzváni k účasti. Nicméně do tendru se může přihlásit kdokoli, i firma, která na seznamu není…!!! To je podstatná informace. Přihláška do RFI může odhalit vaše trumfy a může proto být i kontraproduktivní. Někdy může být výhodnější vyčkávat v “záloze” a v tichosti se připravovat a hledat partnery.

* NATO zatím nedospělo k závěru, jakou podobu budou tendry na vybavení nábytkem mít. V úvahu přicházejí dvě varianty: 1) více dodavatelských výrobních firem + jedna firma pro koordinaci a dodávky souvisejících služeb nebo 2) pouze dodavatelské firmy, které současně dodají i příslušné služby… Každopádně budou vyžadovat instalaci, očištění, servis (možnou výměnu kus za kus etc)

* Tendr/y budou rozděleny na jednotlivé loty, podle kategorií nábytku (obvykle např. židle a stoly, kancelářský nábytek etc..)

* Jde o jeden z největších nábytkářských tendrů v Bruselu za posledních řekněme 20 let. 56 tisíc metrů čtverečních kanceláří pro 3 tisíce lidí + restaurace, jednací sály, sklady… Objem bude určitě (odhad) k 10 milionům euro. Určitě. Takže příprava se vyplatí.

* Dodavatelská firma musí mít zaměstnance s bezpečnostní prověrkou minimálně na úrovni NATO Secret. Počet není specifikován, nicméně by měli být alespoň 3 nebo 4…

Doporučení = V tomto tendru můžete uspět jedině tak, že se pokusíte nalézt nějakého vhodného “bruselského” partnera, který má zkušenosti s “nábytkářskou logistikou”, tzn. někdo, kdo už podobný projekt řídil/koordinoval (nemusí jít nutně o výrobce), nejlépe přímo v Bruselu, pro EU nebo pro NATO. Pokud už dělal pro NATO, mohl by mít i NATO Secret prověřené lidi, což by byla další výhoda. Utvoříte konsorcium, 85% : 15% je přijatelné. Vy nabídnete kvalitní zboží za rozumnou cenu. Jinak vyhraje, jako ostatně skoro pravidelně, Ahrend. A to by byla škoda:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *