Brussels connection

the best address for international procurement

Nábytek pro novou centrálu NATO: jaké jsou šance českých firem?

Už jsem tu psal, že Severoatlantická aliance vyhlásí velký tendr na dodávky nábytku pro svoji novou centrálu v Bruselu. Vlastní tendr bude sice odstartován až za pár měsíců, nyní už ale běží “výzva k projevení zájmu” (RFI). Skončí 24. května. Vlastní dodávky objednaného zboží jsou plánovány na srpen 2015 – březen 2016. NATO uzavře s vítězem (nebo s vítězi) dlouhodobou rámcovou smlouvu. Aliance plánuje nakupovat kancelářský nábytek (stoly, židle, skříně), nábytek do jednacích místností (stoly, židle etc…), nábytek do jídelem a restaurací, křesla a pohovky, nábytek do knihoven, “technický” nábytek do místností pro workshopy… Nová centrála bude mít více než 250.000 metrech čtverečních, v kancelářích bude pracovat více než 4000 zaměstnanců ze všech členských států NATO.

Pár zásadních bodů:

* Jde zatím jen o “request for information”, (žádost o informace), jehož cílem je zmapovat terén před vyhlášením samotného tendru (tendrů)… NATO chce získat přehled o technických a finančních možnostech dodavatelů. Zájemci vyhodnocení jako “schopní” budou umístěni na seznam a v případě vyhlášení tendru budou vyzváni k účasti. Nicméně do tendru se může přihlásit kdokoli, i firma, která na seznamu není…!!! To je podstatná informace. Přihláška do RFI může odhalit vaše trumfy a může proto být i kontraproduktivní. Někdy může být výhodnější vyčkávat v “záloze” a v tichosti se připravovat a hledat partnery.

* NATO zatím nedospělo k závěru, jakou podobu budou tendry na vybavení nábytkem mít. V úvahu přicházejí dvě varianty: 1) více dodavatelských výrobních firem + jedna firma pro koordinaci a dodávky souvisejících služeb nebo 2) pouze dodavatelské firmy, které současně dodají i příslušné služby… Každopádně budou vyžadovat instalaci, očištění, servis (možnou výměnu kus za kus etc)

* Tendr/y budou rozděleny na jednotlivé loty, podle kategorií nábytku (obvykle např. židle a stoly, kancelářský nábytek etc..)

* Jde o jeden z největších nábytkářských tendrů v Bruselu za posledních řekněme 20 let. 56 tisíc metrů čtverečních kanceláří pro 3 tisíce lidí + restaurace, jednací sály, sklady… Objem bude určitě (odhad) k 10 milionům euro. Určitě. Takže příprava se vyplatí.

* Dodavatelská firma musí mít zaměstnance s bezpečnostní prověrkou minimálně na úrovni NATO Secret. Počet není specifikován, nicméně by měli být alespoň 3 nebo 4…

Doporučení = V tomto tendru můžete uspět jedině tak, že se pokusíte nalézt nějakého vhodného “bruselského” partnera, který má zkušenosti s “nábytkářskou logistikou”, tzn. někdo, kdo už podobný projekt řídil/koordinoval (nemusí jít nutně o výrobce), nejlépe přímo v Bruselu, pro EU nebo pro NATO. Pokud už dělal pro NATO, mohl by mít i NATO Secret prověřené lidi, což by byla další výhoda. Utvoříte konsorcium, 85% : 15% je přijatelné. Vy nabídnete kvalitní zboží za rozumnou cenu. Jinak vyhraje, jako ostatně skoro pravidelně, Ahrend. A to by byla škoda:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Get updates

From art exploration to the latest archeological findings, all here in our weekly newsletter.

Subscribe