Úřad pro správu a vyplácení individuálních nároků Evropské komise rozhodl, že “soukromou leteckou taxislužbu” pro nejvyšší euro-byrokraty bude zajišťovat belgická firma Abelag Aviation NV. Hodnota kontraktu (zřejmě na jeden rok) je 12.680.000 euro bez dph. Do soutěže přišla jen jedna jediná nabídka, takže výběr nebyl zase tak složitý:)
Pronajaté tryskáče budou smět používat předseda Evropské komise a další eurokomisaři, členové předsednictva Evropského parlamentu, předseda Evropské rady, vysoká představitelka Unie pro zahraniční záležitosti a politiku bezpečnosti a osoby doprovodu.
Abelag Aviation poskytne trysková letadla (s proudovými motory), včetně leteckého personálu a personálu určeného pro letecké operace, a to v následujících 5 kategoriích:
1) Velice lehký tryskový letoun (dolet přibližně 2 000 km, až 5 cestujících).
Příklady letounů: Cessna Citation CJ3, Embraer Phenom 100 nebo ekvivalent.
Standardní let: 4 cestující, linka Brusel–Štrasburk–Brusel bez přenocování.
2) Lehký tryskový letoun (dolet přibližně 3 500 km, až 9 cestujících).
Příklady letounů: Cessna Citation Excel, Bombardier Learjet 45 nebo ekvivalent.
Standardní let: 7 cestujících, linka Brusel–Štrasburk–Stuttgart / Stuttgart-Lutych–Brusel s 1 přenocováním.
3) Středně velký tryskový letoun (dolet přibližně 7 000 km, až 19 cestujících).
Příklady letounů: Falcon 2000, Embraer Legacy 600, Bombardier Challenger 600 nebo ekvivalent.
Standardní let: 7 cestujících, linka Brusel–Berlín–Riad / Riad–Doha/ Doha–Abu Dhabi / Abu Dhabi–Brusel s 3 přenocováními.
4) Středně velký tryskový letoun pro dlouhé vzdálenosti (dolet přibližně 11 000 km, až 19 cestujících).
Příklady letounů: Falcon 7x, Gulfstream G550, Global Express XRS nebo ekvivalent.
Standardní let: 9 cestujících, linka Brusel–Tokyo / Tokyo-Štrasburk–Brusel s 1 přenocováním.
5) Velký tryskový letoun (dolet nad 3 000 km, 20 až 130 cestujících).
Příklady letounů: Boeing 737, Airbus 320, Embraer 170 nebo ekvivalent.
Standardní let: 60 cestujících, linka Brusel–Helsinky–Brusel bez přenocování.
Odlet je většinou z Bruselu (Belgie). Nicméně požadován může být i letoun mířící do, odlétající z a do jiných částí světa v závislosti na požadavcích veřejných zadavatelů.
Leave a Reply