Pravidla pro informační a propagační opatření na podporu zemědělských produktů na vnitřním trhu EU se budou měnit. Zemědělský výbor europarlamentu projednal návrh nového nařízení Evropského parlamentu a Rady (mění nařízení Rady (ES) č. 3/2008) na konci června. Navrhl několik zajímavých změn. Například seznam produktů, jejichž propagace by měla/mohla být hrazena z unijních peněz. Tady je:
‒ čerstvé ovoce a zelenina
‒ zpracované ovoce a zelenina
‒ lněné vlákno a lněná semena
‒ živé rostliny a produkty okrasného zahradnictví
‒ olivový olej a stolní olivy
‒ oleje ze semen
‒ mléko a mléčné výrobky
‒ čerstvé maso, v chlazeném nebo ve zmrazeném stavu, vyprodukované v souladu s režimem kvality Společenství nebo vnitrostátním režimem
‒ med a produkty včelařství
‒ jakostní vína vyprodukovaná v určité oblasti (jakostní vína s. o.), stolní vína se zeměpisným označením‒ chráněná označením původu (CHOP), chráněná zeměpisná označení (CHZO) nebo zaručené tradiční speciality (ZTS)
‒ drůbeží maso
Leave a Reply