Brussels connection

the best address for international procurement

Gratuluji, podíváte se do Bilbaa! Kontrakt za 400 tisíc euro je váš… (success story no. 2)

Byl to jeden z větších evropských tendrů na webové a ICT služby, v hodnotě přes čtyři miliony euro. Pro European Agency for Safety and Health at Work ze španělského Bilbaa. Byl rozdělen na šest částí neboli lotů, což mohlo být výhodné i pro menší firmy. V případě nerozdělení by je totiž zlikvidoval požadavek na minimální obrat (obvykle v hodnotě zhruba 30% z celkového objemu zakázky).

Mezi mými klienty je hodně vhodných, schopných a dobrých firem. Bohužel, někdy se stane, že zrovna řeší něco jiného, prostě nemají volné kapacity. Jeden za druhým odpadával. Už jsem to skoro vzdal, když jsem si vzpomněl na bratislavskou firmu Lighting Beetle (neplatili si v té době ještě monitoring a proto jsem je čas od času musel „odstrčit stranou“…). Už jsem s nimi jednu nabídku na vytváření a správu webu pro jednu EU agenturu dělal a překvapilo mě, jak byli napoprvé snaživí a precizní. A opravdu, zůstali tenkrát myslím dva body od postupu k bodování finanční nabídky (kdyby se tam tenkrát probojovali, nejspíš by vyhráli už tenkrát…).

Takže jsem napsal do Bratislavy. Velmi rychle jsme se shodli na tom, že lot číslo 2 „ Usability services“ je jim jako šitý na míru. Jdeme do toho, zaznělo.

Nabídka vypadala den ode dne líp, obsahově, graficky, logicky… To by mohlo vyjít, doufal jsem. Pak ještě asi tři dny před uzávěrkou volali a ptali se, jestli by pomohlo, kdyby nabídli hned dva požadované týmy (tzn. na každou pozici ne jeden, ale hned dva rovnocenní experti…). Jasně že ano, to by mohlo rozhodnout. Jestli ty kapacity máte, tak sem s tím!

Nabídka odeslána, čekáme. Otevírání obálek: první šok. Do tendru se hlásí 42 firem! To je u euro-zakázek skoro rekord. Naštěstí ten počet platí pro všech šest lotů, když to oznámení pročtu ještě jednou, zjistím, že na lot č. 2 si brousí zuby „jen“ čtyři firmy – Lighting Beetle a tři pořádní rivalové: místní (španělská) Tecnalia, UserVision z Edinburghu a King Eclient z Barcelony.

Pak se, jako obvykle, nedělo tři měsíce nic. Vůbec nic. „Zatial sa neozvali,“ zněla pokaždé odpově ze Slovenska. Už bylo dávno po všech termínech, až jednoho dne volá majitel firmy a říká, přišel mail z Bilbaa, ale vůbec tomu nerozumíme. Můžete nám to nějak přeložit, co to vlastně znamená?

„We are please to inform you that your tender has successfully passed the evaluation of the above procurement procedure… This letter does not constitute a commitment on the part of the Agency“.

Výborně, říkám, to znamená, že jste vyhráli a kontrakt na příští čtyři roky za 400 tisíc euro je váš. Gratuluji, nejspíš se podíváte do Bilbaa!

Příště: … jak napravit reputaci hodně “provařené” firmě (a vyhrát EU tendr). Případ PromoPro (success story no. 3)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Get updates

From art exploration to the latest archeological findings, all here in our weekly newsletter.

Subscribe