Tendr: Analýza cílové skupiny
Zadavatel: Evropská komise, DG COMM, Strategy and Corporate Campaigns Unit, Brusel
Kontrakt na 12 měsíců / budget €500.000
Popis zakázky: Předmětem výzvy je analýza cílové skupiny pro sdělování komunikačních priorit Evropské komise a konkrétně nástroje „Next Generation EU“ včetně strategie „Evropa připravená na digitální věk“. Hluboké pochopení naší cílové skupiny nám pomůže vyvinout nejúčinnější způsoby, jak řešit obavy a informační potřeby našich občanů, a to za použití nejdůležitějšího a přizpůsobeného mediálního mixu a komunikačních materiálů. V této souvislosti zhotovitel určí příslušnou segmentaci cílových skupin mezi občany EU, která bude použita pro komunikační činnosti Evropské komise. Pro každý segment je zapotřebí následující: příslušné informační potřeby, návyky v oblasti spotřeby médií a chování a pokyny ohledně toho, jak realizovat výsledky v rámci našich korporátních komunikačních činností.
Deadline 16/4
Details – The European Commission plans to award a contract for:
1. The execution of a target group analysis that
a. identifies 6 segments within the “general EU audience” to communicate about NextGenerationEU and on “Europe fit for the digital age” based on new and/or existing data collected by the contractor. Each segment should represent at least 10% of the total EU population. Further sub-segments may be specified within each of the 6 groups if necessary. The contractor can develop their own methodological approach, but we expect at the minimum an initial desk research phase in which the contractor takes stock of all existing relevant research on the topic, to take into account existing findings and data to develop a relevant segmentation.
b. uses new and existing data collected by the contractor to further describe the profile of the above identified segments, 5 months after the signature of the contract, the contractor will deliver an interim report that identifies the selected segments and the rationale behind this research.
2. the delivery of a final report answering the following key questions:
Which relevant segments of the general public in the EU can be defined as target groups for communication on relevant EU policies?
Which messages should be used in order to ensure these target groups are best reached?
Which resources and channels should be used, and with the aid of which multipliers, in order to ensure these target groups are best reached?
The final report will be delivered at no later than 3 months after the approval of the interim report.
3. The organisation of 4 workshop sessions that will explain to EU communication professionals how to integrate the results of this research in their daily work. These workshops will ideally take place face-to-face, however contractors should also propose an online solution in case needed.
Workshops will be organised at the latest 1 month after the approval of the final report, on the basis of an agreed programme.
Leave a Reply