Success story po Česku: propagace EU za 245 mega

Tendr na propagaci projektů financovaných z EU fondů mělo české Ministerstvo pro místní rozvoj odstartovat už na konci září. Máme půlku listopadu a pořád nic. Teda nic… v Česku se rozpoutala debata, že prý jsou to peníze (jde o max. 245 milionů korun) vyhozené oknem. To je, s odpuštěním, blbost. Jsou to peníze z Bruselu a řekl bych, že výjimečně to mohou být užitečně utracené peníze. Evropská komise totiž v posledních letech (sláva, konečně!!!) dospěla k názoru, že občané států EU by se měli více dozvídat o projektech, které EU financuje. Tedy propagovat EU na lokálních a regionálních “úspěšných příbězích”: “Vaše nové fotbalové hřiště vám zaplatila EU”. Success stories prodávají, proč se tomu bránit?! Proč vytvářet hloupé a prázdné slogany s logem EU, když někde jsou peníze z Bruselu opravdu užitečné?!

Takže MMR udělá dobře, když zakázku vypíše. Možná se ale daleko spíš hraje o to, kdo zakázku získá… Některé velké reklamní agentury už dlouho naznačují, že zakázka je dopředu zmanipulovaná. Kdo například stojí za malou a prakticky neznámou reklamní agenturou, která vyhrála první (kreativní část) tendru, ptají se významně? Není to podezřelé, dělit jednu jedinou zakázku na kreativní a realizační část?

Možná je, ale to ať proboha řeší někdo jiný. Ať to od začátku sleduje policie, když je to tak citlivé. Ať ty agentury podají trestní oznámení na neznámého pachatele.  Ať si trestní oznámení podá i ta politická strana, která se bojí, že provizi zkasíruje jiná politická strana…

Jedno je jisté: Brusel propagaci fondů požaduje, ba co víc, pro další pětiletý cyklus dokonce nařizuje. Takže peníze přijdou. A v Česku to jako vždy skončí velkou ostudou, ať už peníze skončí kde skončí… To bude další success story po Česku. S logem EU.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *